Tid til samvær og nye madoplevelser

Skrevet tirsdag d. 14. januar 2020

Børnebørnenes madværksted er sjove madkurser for børn og bedsteforældre. Et madkursus hos os betyder hyggeligt samvær på tomandshånd og fælles madoplevelser i Hjerteforeningens kulinariske køkkenunivers.

Kålchips, blå smoothies og madmuffins. Det er nogle af stoppestederne på jeres nye fælles madrejse. På Børnebørnenes madværksted laver vi mad sammen på fire kursusgange. Undervisningen foregår i mindre hold under kyndig vejledning af en uddannet underviser. Undervejs lærer I hinanden bedre at kende, når vi snakker madkultur før og nu, spirer pink grønkål sammen og spiller ’madkrig’ med sunde og usunde madvarer.

Det praktiske:
Et madværksted består af fire kursusgange, ligger typisk efter skoletid og varer omkring tre timer hver gang. Der er plads til 16 deltagere på et hold, og man tilmelder sig i par. Det vil sige, at der er plads til otte børn og otte bedsteforældre på hvert hold.

Der undervises efter et velafprøvet koncept, og deltagerne kommer i løbet af kurset igennem opskrifter med aftensmad, frokost/madpakker, morgenmad/brunch og festmåltid.